El material presentat, va ser creat per als usuaris del grup STO.6 i l'activitat de bateria de preguntes relacionades amb el qüestionari INICO-FEAPS. Així doncs, arribats quasi bé al final de les dinàmiques de grup del projecte de Qualitat de vida, i abans de la sessió final, vaig voler aprofitar-lo també per els grups STO.4 i STO.5.
Per a crear una activitat similar amb aquests grups però, em vaig plantejar de quina manera es podia adaptar l'activitat relacionada amb el qüestionari però aquest cop amb els usuaris que més dificultats han tingut per assimilar els coneixements en relació la qualitat de vida. És per això, i entenent la complexitat que suposaria treballar amb els ítems del qüestionari, vaig presentar-los situacions reals amb les que ells podien sentir-se identificats i així poder valorar si els feia sentir bé o malament, i per tant, si es tractava de qualitat de vida o no.
Per a fer-ho, les situacions escollides i presentades als dos grups van ser relacionades amb el CO on assisteixen:
- Al CO us trobeu en situació de perill i risc contínuament.
- Des de fa uns anys, i a causa del poc pressupost que actualment tenen, es deixa de celebrar un dinar de nadal.
- Al CO deixen que cadascun de vosaltres pugueu escollir les activitats que més us agraden.
- Si teniu qualsevol problema, al CO sempre hi ha algú disposat a parlar i ajudar-vos si ho necessiteu.
- A les colònies d'estiu, us trobeu una casa on no hi ha lavabos per dutxar-vos ni cuina per poder fer el dinar i sopar.
*Alguna d'aquestes situacions no és certa, de manera que se'ls indicava que havien d'imaginar que es trobaven en aquella situació, i si per tant, es sentirien a gust o no.
L'activitat es va realitzar de forma grupal, en comptes d'individual, per tal de que entre tots ells s'arribés a un acord sobre si parlàvem de qualitat de vida o no. Tot i això, van sorgir algunes dificultats per entendre l'activitat, de manera que vam considerar tornar a repassar mitjançant les fitxes del Memory, les qüestions treballades anteriorment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario