sábado, 6 de diciembre de 2014

SESSIÓ 3 i 4: Dinàmica de grups STO.4 i STO.5

Us preguntareu quin és el motiu pel qual aquesta entrada es refereix a la sessió 3 i 4 dels grups STO.4 i STO.5. 

Doncs bé, per raons de programació i activitats del centre, el dia que vam realitzar la sessió 3 amb aquests dos grups, hi va faltar molta gent (alguns dels usuaris van haver d'assistir a l'entrega d'uns premis, en relació amb una activitat realitzada el curs passat). És per aquest motiu, que l'activitat que vam realitzar durant la tercera sessió, va ser la mateixa que a la quarta.

En un primer moment podem pensar que haver de repetir una sessió ha de ser un inconvenient, però en aquest cas, per mi va suposar un benefici. Durant la sessió tres i on hi havia molts pocs usuaris del grup STO.4 i STO.5, vam intentar introduir els pictogrames i les dimensions treballades amb el grup STO.6. Val a dir, que ja es comptava amb la dificultat que els usuaris d'aquests dos grups podrien trobar-se amb l'activitat. És per això que un cop presentades les dimensions, amb els seus respectius títols o enunciats que els companys del grup STO.6 havien posat, vam relacionar les imatges treballades durant les sessions anteriors amb els pictogrames corresponents a cada dimensió. 

Tal i com dic, la sensació amb la que vaig sortir d'aquella sessió va estar la d'haver "desaprofitat" aquella, ja que no quedava gens clar que els usuaris haguessin entès de que tractaven les dimensions. 

Tot i això, però, després de donar-hi moltes voltes, vaig caure en la idea que dur a terme una sessió en la qual veus que no hi ha resultats i que no s'aconsegueixen els objectius establerts, et fa replantejar la forma en què has de treballar, inclús pot fer-te arribar a replantejar els objectius que hi vols aconseguir. 
D'aquesta manera, vaig decidir que amb el grup STO.4 i STO.5 volia començar per treballar únicament quatre dimensions, i assegurar-me'n que entenguin i relacionin els aspectes propis d'aquestes dimensions per tal de poder identificar-los o no, en les seves pròpies vides, i així, poder avaluar la seva qualitat de vida. 


Tal i com podeu veure a la imatge, a la sessió 4 amb els grups STO.4 i STO.5 vaig voler centrar-me en el treball de les quatre dimensions que considero més bàsiques i amb un nivell de complexitat no gaire alt, per a treballar la qualitat de vida: Benestar físic, Benestar emocional, Benestar material i Relacions interpersonals. 

Vam presentar les quatre dimensions, vam parlar del que significaven i els usuaris van haver de relacionar les fotografies treballades anteriorment i les noves cartes de pictograma que els havia creat. Tal i com veiem, finalment el resultat va ser positiu. 






No hay comentarios:

Publicar un comentario