Per a la quarta sessió amb el grup STO.6, el meu principal objectiu era que els usuaris fossin capaços de dir-me de què havíem estat parlant les sessions anteriors, en relació a la qualitat de vida. Per a fer-ho de forma més concreta, els vaig demanar que m'anomenessin les vuit àrees a les quals ells havien posat nom i que són les que ens permeten determinar la qualitat de vida de les persones.
- Riquesa/Objectes (BENESTAR MATERIAL)- Salut (BENESTAR FÍSIC)- Independència/ Autonomia (AUTODETERMINACIÓ)- Emocions (BENESTAR EMOCIONAL)- Drets (DRETS)- No discriminació (INCLUSIÓ SOCIAL)- Aprenentatge (DESENVOLUPAMENT PERSONAL)- Relacions (RELACIONS INTERPERSONALS)
Arrel del repàs que vàrem fer sobre el que nosaltres entenem com les vuit dimensions de la qualitat de vida (Shalock i Verdugo), van sorgir diversos aspectes que els usuaris van voler destacar envers la seva situació com a persones amb discapacitat, i els quals considero molt interessants per analitzar:
- "Como soy diferente...cuando voy a sitios públicos no me dicen nada!".
- "Por que vosotros os podeis casar y nosotros no?A mi madre le da miedo.."
- "En el colegio me daban actividades diferentes porque iba retrasada.."
- "Per què hem d'anar a escoles diferents?.."
Aquests van ser alguns dels comentaris que van sorgir de la dinàmica aquell dia, aspectes enfocats sobre tot, a la inclusió social i als drets de les persones.
Considero que aquest tipus de reflexions són molt interessants donat que a partir d'aquestes ells mateixos són capaços d'extreure conclusions sobre el concepte de qualitat de vida sobre ells mateixos.
Durant aquella sessió també, vaig crear un joc dinàmic amb les targetes d'imatge que havia utilitzat amb els grups STO.4 i STO.5 amb l'objectiu d'aparellar-les, d'identificar la dimensió i de classificar-la dins o no de la qualitat de vida.
No hay comentarios:
Publicar un comentario